Nuffnang Ads

Thursday, March 28, 2013

KESIHATAN ASAS KEHIDUPAN

Assalamualaikum..
Ha..kat sini cikgu Tuyut kongsikan gambar senyum yg sebenarnya cikgu time tu penat, dilanda sembelit. Muka penat kerana baru balik dr menjaga anak menjalani kimoterapi 6jam di HKL.Ada eyebag(lingkaran hitam bawah mata dan muka nampak pucat..
Dah lama rasanya cikgu Tuyut abaikan blog ni rasanya..bila dah kembali sihat- setelah diuji kesakitan,Alhamdulillah.. cikgu Tuyut rase terpanggil utk berkongsi satu ceita dgn pelawat di sini...
Isunya simple saja.KESIHATAN.Seseorang hamba Allah yg sihat tak akan mensyukuri nikmat tersebut selagi tidak diuji dgn kesakitan. Bila sakit kita merasakan  nikmatnya kalau badan ini sihat...kita bleh buat apa sahaja,pergi ke mana tempat kita suka,makan apa saja yg kita gemar....ooohhh... Sebut ttg makan..hati-hati ya bila memilih  makanan.ASAL SEMUA PENYAKIT ITU BERMULA DARI PERUT!! APa yang kita makan dan apa yg kita minum akan mempengaruhi kesihatan badan kita.

Penyakit perut ni banyak..di sini cikgu kongsikan satu pengalaman yg sangat berharga dalam hidup cikgu Tuyut sendiri...iaitu pengalaman menghidap penyakit sembelit. 

Berikut ilalah langkah tangkap muat yg telah cikgu amalkan utk merawat sendiri sembelit yg dialami:

1. Jumpa dr. di klinik-diberi sirap Lactulose-minum  ikut nasihat dr, ti xkluar juga sisa yg dah lama terperap dlm usus

2. Beli Dulcolac (ubat sembelit laksatif) di farmasi.. Telan 2 biji pagi dan 2 biji malam....pon xberkesan langsung

3. Mengurut- kebetulan badan banyak angin dan dah mula sakit2 serta migrain pon menyerang lagi!

4. Minum minuman fiber 4 kali sehari selama seminggu-pon tiada kesan.degil betul kan? 

Sebenarnya sakit ini dah lama dideritai-sejak mengandungkn Yaya hinggalah ianya berakhir seminggu yg lepas.Terima kasih dan syukur cikgu Tuyut panjatkan kpd Allah kerana telah mempertemukan cikgu dengan seorang sahabat- Nadiah namanya.Dialah yg telah berjaya meyakinkan cikgu dengan memperkenalkan cikgu penawar mujarab dalam merawat penyakit yg dialami.

Sembelit jika tidak dirawat boleh membawa kepada mukaddimah penyakit kronik yg lain iaitu KANSER KOLON!!!!Nauzubillah....

Finally cikgu cuba produk kesihatan Herbalife yg dah menamatkan masalah sembelit cikgu secara total dan yg paling best..cikgu berjaya menyelesaikan masalah lain yg ada dlm diri iaitu:

1. Cepat penat dan tak bermaya
2. kulit kusam, kering dan muka nampak letih
3. Dehidrasi (kurang air dalam badan)
4. Berlebihan berat badan.D

Berbaloi dengan duit yg dibelanjakan. Cikgu yakin segalanya berlaku di atas kehendakNya dan juga natijah drpd usaha gigih diri sendiri mencarikan penawar. mAne tak nya..tak sanggup lagi cikgu menahan sakit dan menanggung kesan teruk daripada hanya satu penyakit menjadi berganda kepada penyakit yang lain..




Cikgu Tuyut  bersama  Yaya :Ibu dan anak yg sama2  sakit saat ni




Produk yg cikgu gunakan ialah Herbalife- Herbal aloe concentrate dan formula 1 shake









Next post, cikgu akan kongsikan Kebaikan dan  info lanjut ttg produk superb yg dah berfungsi dgn baik dalam merawat sembelit yg dialami sekian tahun lamanya.    

Sehingga jumpa lagi..assalamualaikum.                                                    













No comments:

Post a Comment